Tjäna pengar till föreningen,
laget eller klassen

Sellbag är ett superenkelt sätt att tjäna pengar till föreningen, laget eller klassen.
Nu slipper du som ledare och förälder säljkraven på underkläder, lotter eller livmedelsprodukter.

Allt som krävs är att fylla en påse med prylar du ändå inte använder med
för värde av minst 50 kr/pryl så har du gjort din del av jobbet.

Enklare kan det inte bli!

Superenkelt i tre små steg

Har du beställt påsar förut? Klicka här för att komma till inloggningen.

Kontaktperson

Jag godkänner de allmänna villkoren *


Säljexempel

Föreningen, laget eller klassen skickar tillsammans in 15 Sellbagpåsar.
Intäckterna för varje påse blev 1 000 kr så det totala värdet blir 15 000 kr.

Uträkning
15 000 kr x 0,8 = 12 000 kr
12 000 kr / 2 = 6 000 kr
Föreningen, laget eller klassen tjänar 6 000 kr

Utbetalning för er del av vinsten räknas fram enligt formel som även går att läsa tydligt på hemsidan. Hälften av vinsten till er som skickat in Sellbagpåsarna och hälften av vinsten till Sellbag.
Beräkningsmodell: Försäljningspris på Tradera minus 20 % för kostnaden för annonsering på Tradera och externa administrativa avgifter. Resten delas lika mellan er som säljare och Sellbag.

Om Sellbag

Sellbag är svenskt privatägt aktiebolag som grundades 2016. Idén till Sellbag föddes ur ett antal egna erfarenheter, spaningar och reflektioner i omvärlden.

Stora delar av Sveriges befolkning är engagerade i klimatfrågan och oroliga över följderna av ett varmare klimat. Men du som individ kan hjälpa till och bidra till omställningen mot en hållbar framtid.

Om tjänsten

Sellbag är tjänsten som gör det superenkelt för föreningen, laget eller klassen att tjäna lite extra pengar till lagkassan eller klasskassan. Vi vet att både föreningar och skolklasser behöver samla in pengar till cuper eller klassresor.

Med Sellbag samlar ni inte bara in pengar till föreningen, laget eller klassen - ni blir även miljöhjältar på köpet. Att återvinna, sälja och köpa överblivna prylar som inte längre används minskar överkonsumtionen som är en starkt bidragande orsak till de negativa klimatförändringarna i världen.